ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΥΛΟΦΑΓΟΥ Α΄
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 24815872
Τηλεομοιότυπο: 24815873
Μενού

Βλέπω την Κύπρο με πράσινα μάτια (BIODIVERS CY) (Δ΄Τάξη)

ΒΛΕΠΩ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΜΕ  ΠΡΑΣΙΝΑ ΜΑΤΙΑ (BIODIVERS CY) (Δ΄Τάξη)

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/blepo-tin-kypro-me-prasina-matia-biodivers-cy/twinspace/pages

«Θέλεις να δεις γην όμορφην που ‘ναι παδκιάν τζιαι λίραν;

Έβκα στους κάμπους στα βουνά τζιαι στάθου παρατήρα»

 Κυριάκος Καρνέρας

Σκοπός του έργου είναι, με σύνθημα τον πιο πάνω στίχο, να γνωρίσουμε να δούμε από κοντά και να παρατηρήσουμε την κυπριακή φύση, τη χλωρίδα και την πανίδα του νησιού, ώστε να κατανοήσουμε και να εκτιμήσουμε την αξία της. Το έργο επιδιώκει να εκπαιδεύσει τους μαθητές πως να μάθουν να αντιμετωπίζουν να σέβονται και να αγαπούν τη φύση. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί γνωρίζονται και χρησιμοποιούν την πλατφόρμα του eTwinning για επικοινωνία και συνεργασία, δημιουργία συλλογικών προϊόντων.

 Τα περιβαλλοντικά προβλήματα και συγκεκριμένα ο κίνδυνος εξάλειψης ενδημικών ειδών της χλωρίδας και την πανίδας του νησιού είναι ο βασικός άξονας του προγράμματος. Σχεδιάστηκε με προσοχή ώστε να συμβαδίζει με τις οδηγίες του ΥΠΑΝ που αφορούν στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση, όπως και  τiς εισηγήσεις της Υπηρεσίας Δικτύου Βιώσιμης Εκπαίδευσης του eTwinning και τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs). Η έμφαση δίδεται στο στόχο 15, Ζωή στη στεριά:  «Προωθούμε τη βιώσιμη χρήση των χερσαίων οικοσυστημάτων και δασών, καταπολεμούμε την ερημοποίηση, αναστρέφουμε την υποβάθμιση του εδάφους και της βιοποικιλότητας»

Ο σχεδιασμός του έργου γίνεται επίσης με στόχο την προσέλκυση νέων eTwinners από κυπριακά σχολεία και την επιμόρφωση και καθοδήγησή τους στην χρήση της πλατφόρμας του eTwinning για την υλοποίηση συνεργατικού έργου. Η Αναστασία Καπαρή και ο Γιώργος Κωνσταντίνου, eTwinning ambassadors στην Κύπρο σχεδιάζουν και συντονίζουν το έργο αυτό, στα πλαίσια της αποστολής που τους ανατέθηκε από το ΙΔΕΠ για προώθηση της πλατφόρμας σε κυπριακά εκπαιδευτικά ιδρύματα και γενικότερα στη κυπριακή εκπαιδευτική πραγματικότητα και κοινωνία. Μετά από έρευνα οι περσινοί εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο έργο Η Κύπρος μου εξέφρασαν την επιθυμία να δημιουργηθεί ένα έργο για την βιοποικιλότητα του νησιού ώστε να συνεχιστεί τη συνεργασία μας.

Η διάρκεια του έργου είναι 19 μήνες από Νοέμβριο 2022 ως Μάιο 2024.

Συμμετέχουν σχολεία από όλες τις επαρχίες της Κύπρου και από Ελλάδα.

ΣΤΟΧΟΙ

Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ερευνήσουν, να περιγράψουν , να μοιραστούν, να γράψουν και να παρουσιάσουν πληροφορίες την κυπριακή φύση, τη χλωρίδα και την πανίδα της Κύπρου μέσα από ποικιλία δραστηριοτήτων.

-           να αναπτύξουν αξίες και στάσεις ζωής ώστε να σέβονται τη φύση, τη χλωρίδα και την πανίδα του νησιού

-           να εκπαιδευτούν ώστε να συμμετέχουν ενεργά στην προστασία του περιβάλλοντος ώστε να γίνουν περιβαλλοντικά υπεύθυνοι και δραστήριοι αυριανοί πολίτες

-           να επεκτείνουν και να διαδώσουν τα αποτελέσματα της συλλογικής τους προσπάθειας στο σχολείο, στην τοπική κοινότητα και την κυπριακή κοινωνία και όχι μόνο

-           να εξασκηθούν στην παρουσίαση πληροφοριών μέσα από τη συνεργασία και την επικοινωνία τους με συμμαθητές τους από άλλα σχολεία

-           να αναπτύξουν δεξιότητες ΤΠΕ

-           να εκφράσουν τη γνώμη και την ανησυχία τους για το πρόβλημα του κινδύνου εξάλειψης ενδημικών ειδών χλωρίδας και πανίδας του νησιού

 

Οι εκπαιδευτικοί

-           να αναγνωρίζουν τη σημασία και την αξία του eTwinning και να το ενσωματώσουν στις πολιτικές, την πρακτική και την επαγγελματική ανάπτυξη του σχολείου με την στήριξη της διοίκησής του.

-           να επιμορφωθούν σε

o          Χρήση της πλατφόρμας eTwinning για την υλοποίηση συνεργατικού έργου

o          Ψηφιακή πρακτική

o          Πρακτική ψηφιακής ασφάλειας

o          Καινοτόμες και δημιουργικές προσεγγίσεις της παιδαγωγικής

o          Προώθηση της συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης του προσωπικού

o          Προώθηση πρακτικών συνεργατικής μάθησης με άλλους εκπαιδευτικούς και μαθητές

Το προσωπικό και διευθυντές των σχολείων να ενθαρρυνθούν να συμμετέχουν σε ειδικά προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης και μπορούν να γίνουν μέλη μιας Ομάδας eTwinning, ώστε να κοινοποιούν καλές πρακτικές, να συνεργάζονται και να παρακολουθούν συγκεκριμένες διαδικτυακές εκδηλώσεις.